streda, 19. októbra 2011

Love is not the victory march...


Tak to väčšinou býva, začne Vám na niekom záležať, ale niektorí Vám to neprajú. Prečo? Proste preto. 


Typickou túžbou človeka je mať všetko, to čo nemá ten alebo onen. Krásne je tento pocit popísaný v knihe od Honoré de Balzaca, Šangrenova koža. Najprv som túto knihu čítala z prinútenia, ale v posledných dňoch som si uvedomila, že je napísaná geniálne. Tak, že zobrazuje, aj dnešnú dobu, ľudia sa ani za toľké roky nezmenili. 


Chcem vám niekoľkými slovami odhaliť veľké tajomstvo ľudského života. - Človek sa vysiľuje dvojakým konaním vykonávaným inštinktívne, ktoré vysúša žriedla jeho existencie. Dve slová vyjadrujú všetky formy, ktoré na seba berú tie príčiny smrti: Chcieť a Môcť... Chcenie nás spaľuje a moc nás ničí..."

 Samozrejme nehovorím, že ja som úžasná, ale táto kniha a veci, ktoré sa okolo mňa dejú ma donútili zamyslieť sa. 


Aby niekto bránil niekomu byť šťastný s niekým iným. Prečo? Nie je to slobodné rozhodnutie mať niekoho rád? Prečo niektorí ľudia ubližujú, keď Vy im nič nerobíte? Snažia sa zničiť to čo je pre Vás dôležité?

 Toto asi nikdy nepochopím...ľudskú závisť.

5 komentárov:

  1. krásne napísané.. buď šťastná, bez výčitiek:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja ľudí vôbec nechápem, a nechápem ani seba ako vidím tento svet. Radšej už nič neriešim, nebaví ma to :]. Inak tá kniha vyzerá zujímavo, asi si ju prečítam. Dá sa zohnať aj v obyč' kníhkupectve? Dlho som už nič nečítala tak už ani neviem ako to chodí :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. je to závist. nic jiného. je rozdíl závidět a zároveň ti to přát a radovat se s tebou - to dělají kamarádky - a závidět a odrazovat tě od toho, co máš, shazovat to a v hloubi duše ti to nepřát - to dělají lidé závistiví, kteří kamarády určitě nejsou.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. suhlasim a krasne napisane!
    http://cookieswardrobe.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ano, má poněkud zvláštní vůni, někomu by mohla vadit, ale mně určitě nevadí, protože ten krém je jinak super :)
    a ty máš ten hydratační, anebo jsi zkoušela i jiný? co třeba ten zimní balzám? zajímalo by mě, jaký v tom je rozdíl a jaký je.

    OdpovedaťOdstrániť